Morten Skacke AS har gått fra å være et enkeltmannsforetak i 1990 til å bli et aksjeselskap med 55 ansatte. Vi er ledende på mange typer fugefrie gulv og vi leverer en rekke tjenester innen gulv og maling i hele regionen.
Som et ledd i å bli langt mer tydlige på hva vi leverer, bestemte vi oss for at vi skulle ta grep i vår digitale tilstedeværelse.
Merkevarebygging
Sammen med Håndverksgruppen, som er medeier i Morten Skancke, og et lokalt mediebyrå, la vi planer for en tydelig kommunikasjon og merkevarebygging med definerte målsettinger i et langsiktig perspektiv.
Med innsikt i en digital analyse kunne vi fastslå hvor våre utfordringer lå med tanke på merkevaren og hvordan vi var posisjonert sett med Google sine briller.
Vi trengte nye nettsider som ville gjøre det mulig å realisere alle aktivitetene vi trengte for å oppnå våre mål.
Rekruttering
Nå var det ikke slik at vi led av kundemangel – snarere motsatt. Rekruttering har lenge vært en utfordring for en bedrift som opererer i store prosjekter, så vel som moderate oppdrag i privatmarkedet.
Vår utfordring lå i å kommunisere godt hva yrket går ut på, utviklingsmulighetene og den karrieremessige mobiliteten man finner hos oss og i Håndverksgruppen forøvrig. Som et ledd i en rekke tiltak starter vi karrierebloggen MaleLene hvor vi følger arbeidshverdagen til en av våre lærlinger Lene Hoberg.
Google og Facebook
Vi satser nå friskt i å oppnå våre mål for å få en bedre tilstedeværelse med et tydelig budskap gjennom systematisk arbeid med kommunikasjon i blant annet Google og Facebook.
Vi skal tydeliggjøre fagkunnskap på flere spesialfelt innen fugefrie gulv, maling og steinbelegg. Vi er tidlig i prosessen og gleder oss til veien videre.